tirsdag 5. juli 2011

En titt inne på badet..

Sa jo at jeg skulle vise frem badet mitt i går..Men som mange av dere sikkert vet strekker tida ikke alltid til. Men da får dere se det i dag da:D

Velkommen inn!

Badet ble pusset opp for 1 år siden. Helt gratis! Det viste seg nemlig at naboen hadde lekkasje inne i veggen, og vannet rant ned vår vegg og ut på badet vårt. Dermed skulle vi få helt nytt bad uten at det kostet oss et øre! HURRA!
Før var badet sort, hvitt og blått. Ikke helt mine farger, så gjett om jeg var glad da jeg skulle få bestemme fargene selv. Og det ble selvfølgelig lyst.

Slik ser det altså ut i dag. Veldig fornøyd. Mangler litt skapplass da. skal etterhvert få et langskap ved siden av vasken. Men har ikke funnet et som er perfekt nok enda;)

Veien for å få dette badet var alt annet en lett da. Å få et gratis oppusset bad var vanskeligere enn vi trodde. I mai i fjor kom det noen karer og rev hele badet. Alt ble borte, med unntaket av doet. Etter dette så vi ikke noe til dem. Purret og maste i 1 mnd(!) før de kom og begynnte å bygge det opp igjen!


Da oppbyggingen av badet endelig begynnte var det kjempefint vær ute, og det ble mange kaffepauser på disse arbeiderne. Så arbeidet gikk sakte for å si det mildt. Gikk over 1 mnd til før de endelig fikk badet ferdig. 2 mnd uten dusj! Ikke lett skal jeg si dere. heldigvis har vi familie og treningssenter i nærheten så vi slapp å gå skitten;) Sååå når vi endelig trodde at alt var i boks, ble det lekkasje på nytt! siden rørleggerne ikke hadde gjort jobben riktig! Arrrgh Så da måtte vi rive en del av veggen igjen. Dette tok 1/2 mnd.. Så 3 mnd tok det altså å få et nytt bad. Glad vi ikke trenger å gjøre dette på nytt, på lengelenge;)


Har kjøpt meg nye håndklær på Princess. Nydelig farge synes jeg. Lyng heter den. Er jo veldig glad i lilla. Og ser at fargen sniker seg inn litt rundt omkring i leiligheten;) Mon tro om den dukker opp på stuen også..


Synes det er litt fint å ha håndkrem stående lett tilgjengelig. Ikker bare er det dekorativt, men da husker både jeg og kjæresten på å smøre hendene våre oftere:)


Så til mitt lille ''vindu''. Perfekt til å henge ørepynten min på. Skal jeg dele en liten hemmelighet? Jeg er avhenging av ørepynt:D Kan rett og slett ikke få nok! Og det dere ser her er bare en liten del av det jeg har. Er det rart jeg trenger mer skapplass? hihi
Skal jeg dele en liten hemmelighet til? Vinduet er slett ikke noe vindu..det er insektnett lagd for vinduene i kjelleren. Nesten som et gammelt vindu da.. hehe Hva skal jeg si, man tar det man har :D


Englebarn må selvfølgelig ha englevinger. Om ikke på ryggen, så iallefall i ørene..

Klem

14 kommentarer:

Fossestua sa...

Flotte farger på badet deres! Nesten helt like farger på flisene som vi har :) Elsker slike varme jordfarger!
Søtt og praktisk å henge ørepynten i "vinduet" ;)
Klem fra Lise

Bekka sa...

Så fint bad dere har! Og ikke minst veldig greit å få det helt gratis på den måten. Men utrolig irriterende med treige arbeidere som bruker altfor lang tid og/eller ikke møter opp når de skal. Kjenner til den ja! Superstilig med ørepynten i det vinduet :) Klem

Anonym sa...

Virkelig slitsomt med slike forandringer noen ganger, selv om det er til det bedre :) Kjempefin smykke-ramme, virkelig smart idè :)

Anonym sa...

La meg til som følger :)

Janne sa...

Så koselig bad dere har fått, hehe, godt dere tok det med godt humør med naboens vannlekkasje! Moro at slike ting blir til det bedre:))

Smykkerammen er såå kul! Takk for tipset;)

Klem fra Janne:)

Anonym sa...

Hei storesøster :) Har lest meg gjennom hele bloggen din på en times tid nå, sett på mange nydelige bilder, tårer i øynene av brevet fra Tilda, å gleder meg til å få se og høre mer av dine nye ideer og prosjekter ;) Min personlige favoritt er ikke mindre enn pianoet, å pusher på deg slik at det blir ferdig...for når du er ferdig med oppussinga står notearkene for tur, siden du har skrytt på deg å skal spille julesanger for oss ;) Skattene fra bestemors loft er jeg rimelig misunnelig på, den kofferten var rett og slett herlig!! Artig at hun har spart på alt :) Lykke til videre i blogginga, gleder meg til å få se mer, glad i deg <3 Klem, Airin <3

Lindas Lille Leilighet sa...

Tusen takk søte lillesøster<3 Koselig at du titter innom;* Glad i deg også<3 Klemmer

Trine Lill sa...

Herlighet for et fint bad!♥
Akkurat slike farger kunne jeg tenkt meg og....Her er det blått og div andre lekre saker og nei, det er ikke mitt valg!!Dyrt rom å pusse opp, så må bare holde ut noen år til.
Så smart å henge øredoblene på det vinduet da gitt!:)
Ha en fortsatt fin kveld!

Unknown sa...

Så flott og lyst ;)
Ja noen ganger må man virkelig mase, resultatet ble jo kjempefint ;)
Liker selv lyse farger rundt meg! Man blir litt gladere til sinns synes jeg.... Finere å pynte med mørke kontraster ;)
For en flott smykketavle, den likte jeg!
Nyt av sommeren og takk for koselige ord fra deg, slikt varmer!!
klem klem Anki

Siri sa...

Så nydelig og delikat bad du har! Ordentlig spa farger! Det var jo litt hell i uhell med lekkasjen da! ;-)

Koselig du vil være med på min giveaway. :-)

Den slagbenken har jeg kjøpt på en blomsterbutikk i Nittedal. På Mosenteret der, om det sier deg noe?!

Klem Siri

InstatreffNorge sa...

Så nydelig bad:):)
Elsker smykketavlen din, den var kjempefin:)
veldig kjekt med gratis bad da;);)

Vi starter med oppussing av bad i august, så jeg suger til meg all inspirasjon:)

Nyt fine sommerdager:)


Klem Lise

Unknown sa...

Har tatt meg en runde på bloggen din, den er helt fortryllende :-)
Du har det så fint.
Fine bilder og fine motiver.
Legger meg til som følger.
Klem
Brit Eva

Monica sa...

Nydelig bad!! :) :)

Unknown sa...

Kjempegenialt med ørepynten!
Kjempeflott bad btw! Og du har fått gjort det skikkelig koselig ute der også! Elsker bloggen din! SÅ god til inspiration! :D