søndag 22. mai 2011

Gamle vinduer..


For en liten stund siden fant jeg dette vinduet Finn.no. Gjett hvem som hev seg i bilen for å hente det? Kjæresten himlet med øynene som vanlig;) Men jeg synes sånne blyvindu er så vakre.

Denne ''historien'' er ikke om blyvinduet da..Men av det andre. Det jeg egentlig synes var stygt og unødvendig å ta med..Tok det med da..Hadde ingen planer om å be eieren om å skru det løst å beholde det selv;) hehe


Har lenge hatt lyst på nytt salongbord. Leiligheten har, som dere vet, lenge vært dominert av brunt. Og salongbordet mitt var ingen unntak. Uten penger i budsjettet til nytt, måtte jeg være kreativ.


Dette ble da resultatet!


Det ''stygge'' vinduet ble forvandlet med litt hvitmaling, bordbein fra et gammelt ikea bord, hylleknekter fra Clas Ohlson (som jeg har funnet ut kan brukes til det meste) og en kjempefin blondegardin fra Princess som jeg stiftet på undersiden. Kjempegreit å slippe å vaske duken hele tiden;)


Akkurat passe shabby.
Og kostet meg ikke mange kronene!
Nå er neste steg å få overtalt kjæresten til å bytte ut sofaen og ikke minst gulvmatta. Jeg er god til å overtale..så vi får se;)

Er forresten maaange forskjellige ting man kan bruke gamle vinduer til!

Denne jenta har laget seg en hylle av et gammelt vindu:

Og her har det blitt et plantebord utav det:

Tror jeg skal ''stjele'' begge disse ideene da jeg har fått tak i 6 gamle vinduer. Noe må de jo brukes til!

Kjempekoselig med nye følgere! Velkommen skal dere være!


Klem




26 kommentarer:

Anonym sa...

Oooj, så kreativt!!! Det ble kjempefint!!! :) ♥ God søndag ♥

Unknown sa...

Wow, så flott det ble!
Og så kreativt;))
Elsker detaljen med blondeduken ♥

Ha en fin søndag!

Klem Line

Bente sa...

Så nydelig bordet ble. Dette var kjempesmart. Du er jo et oppkomme av kreativitet, jente.

Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Tusen takk dere! :) Kjempehyggelig at dere tar dere tiden til å si hva dere mener:)

Klem

Rebekka sa...

Heisann.
Kjempeflott vindu. Kjenner til den himlinga med øynene, typisk at mannfolkene ikke ser nytten i de samme tingene som vi. Men da er det jo bra at det er vi som bestemmer i hus og heim :o)
Deilig å fjerne det brune. Har nettop fått fjernet siste rest, både brun sofa og stoler, nå er det hvitt som gjelder. Er såååå fornøyd :o)
Ha en flott uke

Romantiske Stinemor sa...

ÅÅÅ så nydelig bord!! Du er jo bare så flink og kreavtiv!! Tenk at de så har få flotte hylleknekter på Clas Ohlsen, det hadde jeg ikke trodd!! Ha en fin dag videre..klem Stinemor...

Fossestua sa...

Heisan :) Ny blogg for meg dette,og er jammen glad for at jeg fant deg :) Så lekkert bord du har laget! Smart å stifte en gardin på undersiden :) Gleder meg til å følge deg videre :)

Ps. Et lite tips: Ser du kommenterer tilbake her på din egen side til de som legger igjen hilsener til deg, men da får ikke de andre med seg at du har svart de. Man besøker ofte mange blogger på en gang, og det er ikke vanlig å gå tilbake for å se om noen har respondert på hilsenen sin. Du må klikke deg inn hos den andre sin blogg for å legge igjen et svar/hilse tilbake :) Anonyme svarer du selvsagt under ditt eget innlegg :)
Ønsker deg en fin mandag :)
Klem fra Lise

h.espe sa...

Woooooooooooooooow, så utrolig stilig bordet ditt ble - skikkelig kreativt altså!!! Ja, man skal ikke "fnyse" av gamle stygge ting som dukker opp på ens vei - mye flott man kan få til, og bordet ditt er virkelig bevis på det!!!

Strålende flott uke til deg!!

Klem fra Hildegunn

InstatreffNorge sa...

Tuusen takk for kommentar inne hos meg:)

Blir helt satt ut av hvor kreativ du er!!! Hadde aldri kommet på det der...elsker duken under, veldig nyydelig:):)

Ønsker deg en fin uke:)

Klem Lise

Anonym sa...

Heia vennen min<3

Åhoi, du verden så nydelig vinduet ble som bord, også så stilig det ble med den flotte gardinen som jeg syntes både var synd og skam at du skulle klippe i:=)) Makalaus e du i di oppfinnsomheit! Vart litt misunnelig e no, og må sjå om det ikkje finnes fleire gamle vinduer rundt om som treng ei aldri så lita nytenkende oppfriskning:=)

Ha ei herlig oppfinnsom uke! Klem fra mammadisan:=)

Lindas Lille Leilighet sa...

Takk mamma;) KlemIgjen<3

Unknown sa...

WOW, dette ble kjempelekkert! Så kreativ du er:)

Hjertedamas blogg sa...

Virkelig en flott idè!!!!! klemz Grethe

(eddas) sa...

Kjempeflott ble det:)Go ide...har noen vinduer på lur...:)
klemklem

Mailinn`s interiørblogg sa...

endelig får jeg til å kommentere på det NYDELIGE bordet ditt;) google lot meg ikke logge på i går så jeg kunn ha irritert meg grønn over alle innleggene jeg ikke fikk kommentere på. Og ditt var inget unntak;) Er rett og slett rååå imponert. Dette var nytt for meg. Å bruke et gammelt vindu som bord var en kjempe kreativ og billig fornyelse der andre kanskje så søppel. Tipper kjæresten ble stolt av deg og ikke `himlet` med øynene når han så resultatet;) ønsker deg en fin fin kveld videre!

Chic - Romantique sa...

Oi! Her blar jeg gjennom innlegget ditt og synes du har vært kjempekreativ og laget et stilig bord, også ser jeg at du har linket til hyllen jeg lagde av et vindu :D Takk! En koselig overraskelse :)

Nina Iren sa...

Herlighet for et bord!! Å komme på noe sånt da.Bordet ble utrolig flott, du er jammen kreativ!! ps la meg til som følger hos deg.

hobbyvimsa sa...

Smart!!

Det ble kjempe fint,genialt å ha duken under glasset..Det hadde passet hos meg med to småttisser :)

Klem Linda:)

Evas lille hule sa...

Hei Linda.
Kom egentlig ganske tilfeldig over bloggen din, men du verden for ei kreativ jente du er! Jeg har latt meg inspirere av ditt nydelige vindusbord, og skal sannelig "lifte" deg på denne... ;) Trenger sårt et nytt bord i kjellerstua, så denne ideen spinner jeg litt videre på. Tusen takk for en kreativ og nydelig blogg!
Eva.

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Knalltøft bord !!!!!
Hvor tar du ideene fra jente :)))

Klem Heidi

Anonym sa...

Nydelig rett og slett :) Bare lurer på hvor du får tak i slike vinduer? Også lurer jeg på hvordan du festet Ikea-benene til vinduet.. Skrudde du de bare fast?

Lindas Lille Leilighet sa...

Hei Anonym:D Takk for det:) Kom tilfeldigvis over dette vinduet på Finn.no, på ''gis bort''. Som den interiørfrelste jenta jeg er, er jeg innom daglig:D Alltid noen som vil bli kvitt noe som er skatter i mine øyne:D

Bordbeina skrudde jeg rett og slett bare på ja..fra oversiden. Knektene er mye for pynten sin del..men også for å holde beina festet. Malte bordet etter jeg hadde skrudd. Så skruene gjorde det bare enda mer sjarmerende shabby synes jeg:)

Maria sa...

Kjempefint bord!! Hvilken størrelse har du på hylleknektene?:)

Lindas Lille Leilighet sa...

Hei Maria:) Beklager sent svar..Men har vært i total feriemodus:) Det er to forskjellige størrelser på hylleknektene på Clas Ohlson. Den jeg har brukt her er den minste:)

Lineblomst sa...

Kjempelekkert!
Tusen takk for inspirasjonen, nå blir det nye bord i butikken min ;)

Lineblomst sa...

Kjempelekkert! :)
Tusen takk for inspirasjon, nå blir det nye bord i butikken min! :D