mandag 30. mai 2011

Dilla på Kremmerhus..

Har hatt en kremmerhus-fase en stund nå..De er så søte og dekorative. Og ikke minst superlette og lage! Kan vel røpe at det finnes noen kremmerhus rundt omkring i leiligheten ja;)

Har to av disse hengende i vinduet på stua.


Lette leeenge etter gamle notebøker som jeg kunne lage kremmerhus av, slik at de så litt ''gamle'' ut. Men etter tråling av utallige Fretex og Loppemarkeder gav jeg opp. Det jeg endte med å gjøre var å skrive ut noter fra nettet, og rett og slett penslet det med kaffe! Funket som bare rakkern;)


Dette gjorde jeg også på noen nye trekasser jeg fikk tak i, for at de skulle passe inn hos meg. Kjempebillig beis liksom;D  Kommer bilder av dem senere en dag.


Har lagd noen sånne også. Vanlig papir, litt blonder og nostalgiske bilder.


Skal ikke se bort fra at det kommer litt flere kremmerhus snikende inn i innleggene fremover;) Og når det blir jul blir det vel storproduksjon vil jeg tro. hehe
Men før jeg begynner å planlegge julen vil jeg veldig gjerne ha sommer!
Her i Trondheim er været fryktelig schizofrent om dagen. Sol og finvær det ene øyeblikket og torden og hagl det andre.

Lever enda i håpet om en super sommer da!

Nå drar flinke jeg på trening snart. Afrodans på 3t! ''wakawaka, Its time for Africa'' eller ''Its time for paprika'' som jeg først trodde hun sang;D haha

Ha en fin kveld!

Klem


13 kommentarer:

salige lavendel sa...

Så fine kremmerhus. Ja, kaffe funker bra, det har jeg også prøvet. Men har aldri prøvet å beise trekasser med kaffe. Blir jo spennende å se resultatet av det!!

Sukkertøy for øyet sa...

Oi, dette var et super tips!
Kaffe neste gang jeg er ute etter den nostalgiske følelsen altså ;)
Takker og bukker!

...TUSEN takk for link til kaffekjele, utrolig koselig at du tenkte på meg :)

Klem Ida Susanne

Bente sa...

Så søte kremmerhus du har laget. Lurt med kaffe. Har ikke prøvd det, men hører at det blir bra.

Klem

Den gamle direktørboligen sa...

Så dekorative kremmerhusene var..
kanskje jeg skal prøve meg på noen slike jeg å:)
Ha en fin uke
Klem

Mailinn`s interiørblogg sa...

kjempe fine kremmerhus. fikk lyst til å prøve å lage de jeg også;)klemklem

Mamsens hus sa...

Fine kremmerhus. :)
Fikk lyst til å prøve selv.

Hegeslilleboble sa...

Hahaha, time for paprica- herligherlig!!!

Flotte kremmerhus du har laget:).

Sivs verden sa...

Hei! Så fine kremmerhus du har laget!:)
Klem

Siri sa...

Så fine kremmerhusene ble! Kaffe er et godt tips. Jeg brukte det når jeg lagde "gamle" notisbøker!

Forresten, flott header du har fått!

Klem Siri

Mine hverdager (Anne) sa...

Fine kremmerhus :))
Smart å pensle med kaffe ja. Det skal jeg jammen prøve! Spent på kassene dine;)

Duken er forresten kjøpt på bohus. Trur det kosta 199,-.

Klem, Anne

Monica sa...

Stilig! :) Og herlig å snappe opp tips om å bruke kaffe for å gjøre at noe ser gammelt ut, - det skal prøves ut! ;)

Klem Monica

Janne sa...

Hei og tusen takk for kommentar!
Skikelig fine kremmerhus du har laget, og det med kaffen har jeg hørt om, men aldri prøvd det ut:))
De ble virkelig flotte!
blir spent å se kassene!
Ha en fin dag!
Klem fra Janne

Unknown sa...

Så fine kremmerhus du har laget! Kjempesmart tips som jeg skal legge på minnet;)
Takk for at du deler;)

Ha en fin kveld!