tirsdag 18. oktober 2011

I♥ Decoupage

Har masse ideer i hodet for øyeblikket...Er så masse jeg har lyst å lage nå fremover. I år er det mange som får hjemmelagde julegaver under treet:D Det som er litt ''synd'' er at mange av dem som skal få disse julegavene følger med på bloggen min..Så da kan jeg jo nesten ikke vise frem noe av det jeg lager:P Meeen..lager jo også litt til meg selv også;) Har nettopp kjøpt meg et serviett decoupagekit fra Panduro. Og funnet ut at det kan brukes til mer enn bare servietter.


Et helt enkelt lysglass. Remsene bak er klipt ut av ei gammel bok jeg fant på fretex for en stund tilbake. Litt gulnet og dermed helt perfekt:D


Slik ble resultatet! Penslet først på glasset med decoupagelim, la remsen på og penslet over med lim igjen.


I mangel av hyssing knytte jeg litt garn rundt:) Fikk ferdig en stk i går før vi fikk besøk, men har planer om å lage flere av gamle barnemat glass og tomatpurre glass:D Tror de gjør seg bra som dekorasjon på julebordet:) Kan jo både brukes som lysglass og som en liten vase.


Nå skal jeg ta meg en bloggerunde før det er tid for å krype oppi sofaen med tekoppen og Greys♥ Ha en fin kveld:)


Klem




23 kommentarer:

Alfa sa...

Er så stilig å bruke gamle boksider til slike ting. Selv har jeg kledd inn en lysestake. Lykten ble kjempe fin.
Lykke til videre. Gleder meg til å se mer.
Klem Alfa

Unknown sa...

Kjempefin ble den;)
Er så koselig og lage slike ting ♥
Var så masse fint jeg hadde lyst og legge ut på bloggen før jul i fjor, men kunne jo ikke det, mye var gaver;))

Men legg det ut etter jul da vel...Har mange tips på maskinene her jeg, som jeg hentet etter jul i fjor, men som blir brukt i år;=)

Kos deg med Greys;)

Klem Line

Bente sa...

Kjempefine, Linda. Du er nu veeeldig kreativ og flink.

Ha en superfin onsdag

Klem Bente

Siri sa...

Heei søtis! Så kreativ du er. Jeg holder selv på med decoupage om dagen. Det er SÅ gøy!! Men jeg trodde virkelig ikke det skulle bli så bra med så "tykke" ark! Jeg skal prøve med høstblader på lys en dag også tenkte jeg. Eller bruke varmluftspistol. Det er jo artig med hjemmelagde julegaver! Helt unike og ekstra personlig! Hihi. Klem Siri

Siri sa...

Glemte jo helt å skrive at lyktene ble utrolig fine! :-))Ha en god kveld. Klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så artig denne ble da :)
Synes selv det er kjempegøy med Decoupage, kunn fantasien som stopper en :)

Blir Greys her også :)

Nyt kvelden, Klem Heidi

Sweet Chili . sa...

Lenge leve krativiteten:) Lyktene ble kjempefine! Jeg synes det er koselig med ting man kan lage selv, blir liksom litt mer personlig:)

Klem, Pernille

hill`s interiørblogg sa...

Hei...
Så flott lykt du har laget. Tenk at noe papir med skrift på, kan bli så fint i en ny kreativ samenheng.
Du er kjempeflink.
Klem fra Hill-Iren

Natalie sa...

ååå, så koselig :) kom akkurat på at jeg selv har decoupagelim i rollerbed'n under gjestesenga, med masse annet hobby-rot ;) Alltid så koselig å lage noe selv :) klem:)

House of Josefine sa...

Så fint,Linda! Slike kreativeting er jo bare toppen nå på høsten. Supert tips med avisen altså.. Trodde i grunn at man bare kunne bruke servietter,jeg...hehe..
Ha en topp Onsdag=)
Klem Josefine

Nina Iren sa...

Så utrolig fint det ble!! Helt utrolig att noe så enkelt, kan bli så fint.Har aldri prøvet meg på decoupake før, men tror jammen att nå skal eg også prøve!!!

Trude sa...

Så flink og kreativ du er! Vi har fått inn hyssing på jobb nå, så nå må du komme tilbake :)

Bondekjerringa sa...

Dette ble jo rålekkert! :) Takk for tips! Ha en flott dag videre :)

Magdalena sa...

skjønnt! det enkle er ofte det beste..
klem,magny

Unknown sa...

Hei Linda, Så fine de ble. De passer godt på et juledekket bord.

Klem

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Tuuuusen takk for bursdagshilsen hos meg..og så fint det ble da:)

Mailinn`s interiørblogg sa...

elsker også decopasje. sååå mye man kan lage. jeg har også mange julegave prosjekter på gang men vil ikke legge de ut på bloggen i frykt for at noen av de som skal få gavene leser;/ litt kjipt. Men godt er det da at man kan lage litt til oss selv også. lysene ble kjempe fine. Takk for at du gidder å ta deg tiden til å forklare data utolmodige meg;) skjønte godt hva dt mente og tror jeg fikk det til. Synes du er så flnik med både tekst og bilder på bloggen så er jo greit å ha noen å spørre;) håper du får en flott dag i vakre Trondheim. Klem ifra meg;)

Sivs verden sa...

Sååå fine!!:))

Klem

h.espe sa...

SÅ fint lysglasset ble! Utrolig masse flott å lage med decopage - er bare fantasien som setter en stopper... ;)

Fin ukeslutt til deg!

Klem fra Hildegunn

Noatunfrua sa...

Så søte de ble! Jeg må si jeg falt ekstra for de fine glasslyktene med vinger på jeg, da... De var herlige :D

Ønsker deg en deilig FREDAG i morgen!
Klem :)

InstatreffNorge sa...

Du er så flink og jeg skulle ønske at jeg var en av dem som fikk julegave av deg;);)

Lykter får man aldri nok av på denne årstiden:)

Kose deg masse i helga da:)

Klemmer ♥

Anonym sa...

Heisann :)

Fant bloggen din gjennom en annen blogg som jeg følger, og måtte titte innom deg. Kjempeflott blogg du har....legger meg til som følger slik at jeg kan bli bedre kjent med bloggen din :)

Flotte lysestaker :)

Gry hege

Tove `blogg verden sa...

Utrulig flott :)
ha en fin ny uke
klem Tove