torsdag 1. september 2011

Om å beise med kaffe..

Da var det visst offisielt..Høsten er begynt! I dag har det vært strålende vær og jeg og storesøster har vært i fjæra en tur. Har Lett etter dirved som er så fint å pynte med nå fremover:)

Kom på for noen dager siden at i et tidligere innlegg lovte jeg å vise frem kassene mine som  jeg har ''beiset'' med kaffe. Glemmer fort av ting jeg, men bedre sent enn aldri, ikke sant? :D Hadde veeeldig lyst på sånne eplekasser en stund jeg, men de jeg fant var så himla dyre.. En dag jeg gikk forbi en lokal Asia-matbutikk, så jeg noen ligge der, og fikk lov til å ta dem med meg:D Er ikke sånne robuste eplekasser, men funket godt for meg.

Slik var fargen på dem før:


Og slik ble dem etter jeg hadde beiset dem med kaffe:


Ble fornøyd jeg ja..Liker ting som ikke koster meg noe;) hihi Funker sikkert ikke på alle slags tresorter..Kassene er tynne og ubehandlet.

Stuebordet er et helt vanlig läckbord fra Ikea, som opprinnelig var eikefarget. Dro malekosten over det, og malte på en sjablong. Har så klart lyst på et litt finere bord etterhvert, men dette duger fremdeles. Og med kassene under blir det noe ekstra med det liksom:)


Kaffe er fint å bruke hvis man ønsker en litt eldre effekt på ting. Jeg har for eksempel brukt det på kremmerhus for å få en mer nostalgisk følelse. Disse kan du se i dette innlegget HER.

Takk for alle kommentarene på sofaen min. Og tusen takk for at dere tar dere tid til å legge igjen et spor her inne hos lille meg. det betyr masse♥ Det er det som gjør det så utrolig artig å blogge! Ser det er mange flere som er innom også..Hadde vært såå hyggelig om akkurat DU også la igjen en liten kommentar til meg:)


klem til alle dere snillinger♥

19 kommentarer:

Unknown sa...

Oi så fin de ble da, aldri hørt om å bruke kaffe før. Takk for tips søte deg:)

Jeg og er en som liker å få tingene billigst, så går heller for kopi enn orginal:))) Da kan man også bytte ut oftere:) Hihi...

Klem På deg..

Trine Lill sa...

Se der ja....så fine da gitt! Kaffe er smart! i gamledager brukte jeg det til å male på gipsfigurer med, hehe. Og nå i senere tid har jeg lagt kakeservietter i kaffe og bruker de til pynt på kort.:) Drikker kaffe gjør jeg ikke, så da er det kjekt å kunne bruke den til andre ting, hihi.
Ha en fin høstkveld!

Lys Nostalgi ♥ sa...

Så fine!! Lukter det veldig av de?
Lurer på å prøve det samme... ;)

Takk for tips!!

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

oi, såååå fint det ble! Godt tips!
Ha en flott kveld.
Klem

Sommerhuset i bakken sa...

Hei!

Har aldri prøvd å beise noe med kaffe før, men det ble jo kjempefint! Så lurt! Tusen takk for tipset! Det tror jeg at jeg må prøve ;-)

Ha en super kveld!

Bente sa...

Så smart å beise med kaffe. Kassene ble jo kjempefine. Du er da så kreativ.

Ha en super fredag

Stor klem

Lille Frøken Jensen sa...

Oi det var en smart idé, har aldri hørt om å bruke kaffe som beis.
Dette må jeg jo bare prøve en gang.
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

så smart=) genilt. fargen ble jo kjepe bra. Er bestandig best når man får ting gratis eller billg;)får ikke til å kommentere med google nå i kveld. klem mailinn=)

Anonym sa...

herregud så mye skrivefeil..hihi;)
mailinn=)

InstatreffNorge sa...

Åssen kom du på å bruke kaffe da snuppa;);)
Utrolig fint og kreativt som alltid:)

Ønsker deg en super helg:)

Klem Lise

Monica sa...

Se der ja, det ble mye bedre resultat enn mitt forsøk på å male med kaffe! ;) Men er sikkert som du sier, kommer nok an på materialet..
God helg! :)

Unknown sa...

De ble kjempefine :-)
Å så fint med gjenbruk.
Har aldri hørt at man kan beise med kaffe, lager du den veldig sterk?
Klem
Brit Eva

Josefine sa...

Kaffe?? Så fantastisk..Det har jeg aldri hørt før,men det ser jo utrolig bra ut=)Gøy med ting som ikke koster så mye ja=)
Takk for at du delte tapasoppskrifter med meg,skal skrive alt opp på handlelisten,for det hørtes godt ut=)=)
Ha en flott FREDAG-og du,skulle bare mangle at man legger igjen en hilsen hos deg=)Bloggen din er jo så hoppende(haha) flott=)=)=)
Klem Josefine

Silje Kristin sa...

Kaffe og te er fint til å farge stoff med, men har aldri tenkt på å male tre med kaffe :) den var ny :)
Det ble jo veldig bra, ser jo gammelt ut :)

Ønsker deg en super helg!
Klem :)

eirin sa...

åh så stilig, du din kreative luring!
jeg så sofaen, men glemte å kommentere i farta, superfin var den!! endelig ENDELIG kom den hjem til deg;D

Hulda sa...

Wow! Det er jo helt utrolig så bra det ble! Ligner de kassene jeg har som har stått lenge ute. Et supert tips!

Sivs verden sa...

For et flott tips Linda, de ble jo utrolig fine!:) Kreativ du er!!:)

Ønsker deg en fin lørdagskveld:)

Klem

Bird sa...

Kaffe du gitt den var lur! Men du jeg må ha det inn med kaffeskje: hvordan gjør du det da? sterk kaffe og malekost?
Klem fra Bird!

Iren sa...

Det ble jo kjempe tøft, veldig lurt å bruke kaffe og det har jeg faktisk ikke hørt om før så det må jeg prøve en gang så takk for tipset!!!