mandag 20. juni 2011

Tilbake Igjen

Da var jeg jammen tilbake igjen etter en uforutsett bloggepause. Tok meg nemlig en tur hjem jeg! Til Leirfjord på vakre Helgelandskysten<3 Ble sykemeldt en uke til, og da bestillte jeg meg like godt en flyreise hjem ''åt ho mor'' ;) Finnes ikke bedre rekreasjon enn å sitte å nyte utsikten hjemme mens alt hverdags stresset blir igjen i Trondheim.

Så obs obs! Her kommer det et bilderas av hvordan min siste uke har vært:D

Dette var første gang jeg skulle ta ett sånt propellfly.. Skrekk og gru! Har hørt så mye fælt om disse småflyene. Og grudde meg masse! Ble ikke bedre da flyvertinnen sa, rett før avgang, ''Nå drar vi, så hold dere fast!'' :D Kjente hvordan neglene borret seg fast i armlenene..Men vet dere, det gikk kjempefint! på litt over en time var jeg hjemme. I stedet for 7 timer i bil! Dette skal jeg gjenta!



Dro selvfølgelig å besøkte min kjære Bestemor<3
Og fikk lov til å gjøre noe som jeg har siklet etter å gjøre i årevis..

Nemlig å gå på loftet hennes på skattejakt!!


Og se hva jeg fant!!
Blant annet ett gammelt melkespann<3 kofferten har min Bestemor brukt på reiser, og inni lå det en gammel avis fra 60 tallet:D


Krakkene er det min Oldemor som har laget. Sjekk den fantastiske patinaen. Og den heeerlige fargen! Må jo selvfølgelig trekkes om da.


Og jeg kunne ikke blitt lykkeligere enn da jeg fant dette! Ååååh så fint! Dette har hengt på veggen hos min Oldemor. Skal finne en ramme som er verdig, så skal det få pryde min vegg også. Tenk så mange år senere...

Bestemor lo litt av meg da hun så hvor glad jeg ble for alt dette, og lurte veldig på hva i alle dager hva jeg skulle gjøre med alt! Men hun var enig i at det var mye bedre at disse tingene ble med meg hjem, enn å bli gjemt oppe på loftet...


Savner å ha det slik rett utenfor vinduet..


Tenker ofte på hva som skjuler seg bak veggene på slike gamle naust og låver..Sikkert masse små skatter.


Finnes det noe vakrere enn midnattsola..?
Bare så synd at kameraet mitt ikke funker så bra lengre..Ikke lenge til jeg skal kjøpe meg nytt da! Skattepenger:D Noen som har tips om bra kamera kanskje?


Mammas vakre rosebusk..Som jeg har fått avlegger fra. Nå blir det planting i hagen ja!


Det virker også som at folk begynner å få med seg at jeg er glad i gamle ting. Denne stolen ble presentert av min Svigermor. Den har kjærestens oldefar laget! Og nå er den miiin..kremt..vår! Passer perfekt i gangen. Trenger bare en liten detalj.. Finner helt sikkert på noe:)


Fikk også dette søte serviset.

Som dere kanskje skjønner har jeg hatt en produktiv tur til Nordland;) Bilen var fullstappet da vi kjørte i morges. Kjæresten sukket da han stappet så godt han kunne, inn i alle kriker og kroker:D Gleder meg masse til å finne ut hva jeg skal gjøre med mine nye skatter. Hvor de skal stå, om de skal males, kanskje en sjablong? Kos!

Har vært helt stille fra meg denne uken, men når jeg får kommet meg i gang igjen, skal jeg titte innom dere å se hva dere har drevet med siden sist. Gleder meg:D Tusen takk for kommentarene deres<3

Stor Klem








4 kommentarer:

Mine hverdager (Anne) sa...

WOW!!! SÅ mange fine ting. Heldig du som har en slik bestemor ♥ Min bestefar laget skuvseng til meg da jeg var baby. Jeg spurte bestemor i fjor sommer om jeg ikke kunne få den til storebror. Nei, den hadde ho brent. Ingen som ville ha den stygge senga der...hørt på makan!!

Ha en fin tirsdag :)

Trine Lill sa...

Wow, grattis med nye skatter!!Så mye fint a gitt!:)
Bra at du er tilbake i bloggeland!!
Ha en fin tirsdag!:)

Siri sa...

Oi, så mye fint du fikk da!! :-) Mange flotte skatter her.

Håper du har hatt en fin tur :-)

Klem Siri

Anonym sa...

Det er veldig moro når man får lov til å snuse etter skatter hos familie :) Min mor lo da jeg spurte om ho hadde de gamle forklekjolene fra 70-tallet fortsatt hehe.. Spurte om ikke jeg heller ville arve noe annet... Men jeg har jo gode minner om min mor med de kjolene, så... :)